Örnen

Herre gud en ledig dag! Hela satans kroppen värker, har feber och försöker visa för mig att sängen är det enda den vill ha just nu. Jag lyder. Det är lika bra eftersom jag är påtvingad en ledig dag utan betalt. Kroppen har också beordrat tårkanalerna att jobba på så jag grinar och har tröstat mig med en å annan cigg.... Riktigt synd om en alltså. Annars har kliandet med nikotinplåstren funkat hyfsat. Humöret har varit ok om än aningen syrligare. Man blir plötsligt så mycket mer vaken vad gäller ens egna behov.
     Mitt lite blondare jag har alltså inte roligare. Blondes have more fun - BULLSHIT!
     Var på en liten buss- sightseeing i torsdags. Bakis och oigenkännlig var jag tvungen att bussa mitt eländiga jag ut till Farsta för att gå på födelsedagsparty á la greque. Så det blev SL genom svensson idyllen i sommargrönskan. Det är en jäkla massa avkrokar alldeles inpå knuten, villeri villera områden med ansade buskar och vitmålade staket. Måste verkligen passa på att tipsa er allihop. Köp villa i Örby! För där ni, där kan man numer faktiskt hyra videofilm på Örbylivs! Fantastiskt! Stort reklam schabrak på väggen till livsmedelsbutiken- Nyhet!- Här kan ni hyra videofilm!  Det avgör saken, ska genast lägga bud på en kåk, invänta man å barn, hund å volvo för satan, medan livet lunkar på kommer jag att sitta där i sällskap av mina hyrfilmer. Vilket härligt liv! 
     Ännu härligare kanske det é i Farsta, eller alldeles strax innan. Det finns ett torg, Havsörnstorget. Jag är säker på att någon obildad sate på stadbyggnadskontoret begått ett rejält misstag. Rätta namnet var säkert tänkt att vara Havsörnstaget. En stor grusplan med sandhögar och grått grus och inte en endaste liten örnrackare i syne. Jag har visserligen syn som en grävling men inte ens mycket vilja kunde jag urskilja vare sig fågelliv eller torg. Fy skäms på er som ger sådana vilseledande namn på grå hålor. Jag borde faktiskt stämma skiten ur er för vilseledande reklam eller nåt. Namnge skiten för vad den är typ grågrustaget och kom för fan inte dragandes med några havsörnar, dom é för länge sedan ivägflugna från förorten. Dom insåg tidigare än jag att det mesta är ljug och fult, Kram
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0