21,9

- Hej! Hur var bebisen? Mitt telefonsamtal från väninnan inleddes exakt så. Och när hamnade jag i den världen? Inte - Hej hej hur mår du? Utan rakt på bara, hur var det med bebisen.?!
Inte min bebis alltså, utan en annan väninnas ljuva nyfödda. Jag har liksom försökt undvika det här med befruktning sedan knullstarten så det kändes lite skumt. Hallå! Det är en update på skvallerfronten som vi brukar dra! VÅRA drömmar, inte andras fullbordade.
Men bebisen mår bra, äter sover å gör på sig som bebisar ska och är alldeles underbar. Stolt som fan é jag över väninnan som krystat fram det magiska lilla livet. Självklart ska jag berätta allt för alla vänner som är intresserade av att höra men vad fanken, ändra inte på hela min världsbild med en annorlunda öppningsfras!
Jag mår förresten bra...... Förträffligt faktiskt.
Hade klänning idag, superhettan har äntligen lägrat Stockholm. Överallt synts kjolar och klänningar med tillhörande ben i leggings?! Strumpbyxor? Samtidigt som det i Expressen var det en stor artikel om svenska tjejer som hetsas till att strippa på discon i medelhavet. Vaddå strippa dom har ju ändå inget på sig! Men här hemma minsann då é leggings- gördeln på och svampen frodas i takt med svetten.
Jag som trodde att vi trånat oss blå i typ nio månader för att få springa med benen bara och känna vinden kring baken. Tydligen helt fel.  Trist att när chansen till lite kvinnlighet ges så ska det gömmas under svart nylon. Börjar förstå varför det tutas så lite i stan.... Vem vill tuta på ett par grovstickade spiror i grönskan?
Saknar tutandet från Alcatraz tiden. Saknar leenden, rop och hastiga insvängningar för en chans att få ett telefonnummer. Saknar det platoniska uppvaktandet i hettan som fick mig att orka gå i högklackat och leggingslösa ben. Inget slisk från en stånkande blekfet gubbe tre meter bakom i en mörk tunnel utan kravlösa komplimanger, ytlig uppsakttning helt enkelt.
Gjorde ett vuxenpoängstest på facebook. Ni vet den nya sociala umgängesformen.... Resultatet blev en uppskattad folkbokförd ålder på 21,9 år.... TACK TACK TACK! Det var den bästa komplimang jag fått i sommarsolen!
Ni som har en liten aning om vem jag är har nu fått det bekräftat. Jag är enligt detta absolut tillförlitliga test den lilla omogna snärtan, snart 22 som inte är det minsta intresserad av en pensionsförsäkring. Kul att ni hade rätt- roligare för mig, då kan jag lalla runt lite till! Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0