Diesel

Läste min väninnas blogg precis..... Ja, GRATTIS till 35 årsdagen! Jag fick inte heller någon present -  å visst, det blev ett jävla liv. Efter en månads irritation över den uteblivna presenten skrek jag ut det så det stog härliga till! Japp, dagisnivå! Tillsammans med en massa annat som grott på irritationsberget, jag behöver tydligen lite tid till att utvärdera huruvida det verkligen är värt att ta upp vissa saker. Så det gror och tänks, analyseras och slutligen spyr jag ur mig lite av allt. Inte sådär skit juste kanske, men så funkar jag.... tyvärr.

Var på systemet igår vilket händer max 3 gånger om året..... Hör å häpna. Det är klänningsperiod just nu, jag har alltså på mig klänning, jag alltså... Dagen till ära var det en blå axelbandslös skapelse med vita å röda prickar på med brett band under den obefintliga bysten. Alltså en SÖT klänning. Jag såg fan i mig lite söt ut! Herre gud.... Två flaskor mousserande rosé så var bilden komplett. Söders alkisar spanade in mig och likaså tjejen i kassan. 154 kronor letar jag fram i plonkan och då infinner sig ett av dé där magiska ögonblicken då hela världen för en sekund stannar upp och strålkastaren riktar sig på dig. - Legitimation tack!

HURRA HURRA HURRA! Jag svävar på ett moln och ser mig själv uppifrån i kassan med den söta klänningen och dom röda skorna. Barnet - jag, erbjöd kassörskan en kram men hon avböjde, legget var tillräckligt tydligen.

Idag är det 17 år sedan jag blev moderslös. Det kanske inte är så konstigt att jag fick visa leg på bolaget. Vissa människor kan lukta sig till den riktiga åldern hos andra. Jag har nog en 15 årings ansikte ibland. Rädd å osäker, utan vuxenskolning. Lägg till den söta Diesel skapelsen och ett par röda skor så kommer hon fram. Den där lilla tjejen som inte kan det här med konflikter, pensionsförsäkringar och som inte riktigt vill bli stor. Inte än, det verkar vara lite läskigt, eller så har jag redan tröttnat.

Jag kanske borde få tillgodoräkna mig alla år av påtvingat vuxenliv som pensionspoäng å gå å lägga mig i hängmattan typ 10 år innan er.

Men idag åker klackarna på,  klänningen blir kortare än igår och den är orange. Idag firar jag mamma. Lilla mamma som gav mig inte bara en, utan två födelsedagar. Det ni, é det fan inte många som klarar av! Kram

Kommentarer
Postat av: Jennie

hej gumman

förlåt det hade jag precis glömt att du hade årsdag med din mamma. hoppas att du är okej hjärtat. kom hit så vi kan kramas

2008-07-27 @ 07:08:50
URL: http://ensvenskaiexilidanmark.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Nice sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-20 @ 10:56:22
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0