Bajsbomb

Hade ett lååångt samtal med min bror häromdagen. Jo, vi har faktiskt kontakt trots att vi båda innehar titeln superkufen, vi pratar inte ofta men ändå. Jag har bara en bror. En adopterad lillysyster, en anammad syster sedan 25 år tillbaka, en stor stygg storasyster och de andra som vet att de hos mig har familjestatus. Jag har med andra ord under åren skaffat mig en fantastisk liten "klan". Vi är lite väl utspridda men men, vi finner varandra ibland.

Brorsan blev väckt på helgerna av ett säkerligen hemsk stirr. Ni vet, när man sover som bäst på morgonkvisten och vaknar av  två ögon med vansinnesstirret, skräck! Jag var alltså lilla skräcken som dyrkade min idol i ottan och hoppades på att få krypa ner och få höra Tintin och Fantomen högläst i nån timme eller två. Otäcka jobbiga unge! Det slog aldrig fel, han vaknade. jag kröp ner, han försökte somna om och det hela slutade med att professor Kalkyl med sin zavate fick mig att gråta av skratt. Kapten Haddock däremot var jag lite skrajsen för och Fantomen var jag givetvis vrålkär i medan jag ännu gick i blöjor. Därav dessa jäklans felval på karlfronten, helt säkert......

Hur som haver. Vi lever alltså numer inom pärmarna för Frans Kafka. Nu vet ni det. Under kontroll, bevakade, skyldiga tills bevisade oskyldiga. Tack vare FRAns- lagen. Snart ryker renlighets sverige åt helvete när papperskorgarna försvinner från gatorna. Vi kommer nu än mer surt spana in våra medpassagerare på buss och tunnelbana och Galne Gunnar som redan nu rapporterar sin granne för felparkering kommer att belönas med någon sunkig hedersmedalj för sina medborgerliga insatser. Gamla pensionären Agda som hukar bakom snedvinklade persienner kommer få en guldrullator för sina kvartsrapporter om vad som sker i kvarteret . Det är så det ser ut och numer kommer det vara något riktigt hedersvärt att bli bästis med staten. Härligt! Skit i utbildning och att förverkliga dig själv, spionera på grannensgrillparty och bli något, någon! Blir det fler pensionpoäng?

Så vi kom fram till att om vi alla nu verkligen ser till att fylla våra medborgerliga plikter, belönas och utsmyckas med tingeltangel Hans Majonnäs nuna på bröstet så kommer hela statistik Svea bli en stat med en ny exportvara som kommer att bli seklets succé! Tänk er själva hur infiltratörs- bebisar från lilleputt landet i norr exporteras ut i vida världen! Mängder av små blonda tysta, surtittande framavlade spioner. Vilken grej! WOW!
Då kanske äntligen den gamla drömmen om pålitlig, icketänkande folkstam kan få blomma ut till fullo!

Tills detta stora genombrott sker kommer jag testa gränserna för hur långt vi hunnit på vägen genom att skriva BAJSBOMB överallt, hela tiden.
Så om jag plötsligt försvinner, vet ni varför. Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0