Vet hut karl!

Dessa karlar, överallt har dom paxat en plats. Gormandes med oftast bestämda steg utser de sig till att representera en allmängiltig lag. Det rådande, det kloka det - så här är det. SUCK! Med en kvarlevande stenåldersinstinkt som uttrycker sig i aggressivitet aggressivitet ska viljan fram. Här ska skrämmas till tystnad och gärna ska utrymmet, hans revir beaktas. Tripelitrippande på tå för att inte få träklubban i skallen tar kvinnorna hand om det som inte riktigt syns där i periferin kring reviret. Det hålls rent, passas upp för att karla karlen ska få ha en harmonisk arena att leka fältherre på. Detta med en betydligt tyngre pengapung än för de små ynkliga kjoltygen. Fy fan! Jag ska ha, och sen ska jag ha igen, jag ska ha mycket mer och jag har rätt till det här!

2008.

Man blir liksom överkörd av en bil som inte är ens egen men som man fan blivit utsedd till att hjälpa till att betala av. Där kan man snacka om att pengarna inte ens syns på kontot! Dom hinner nämligen gå in på manskontot innan du hunnit eller fått en chans att tjäna dom.

2008, alltså.

Måste ha missat ett väsentligt kapitel i biologiundervisningen där den manliga "rätten till mer pengar" genen beskrevs. Jag tror att den ersatt gener som styr ödmjukhet, kommunikation, självinsikt/ kritik, städning, alltid lust till knull, laga mat samt uppförande. Men jag kan ju ha fel.? Det kan ju vara en av dé få gånger som det inte ens ska förklaras i någon vetenskaplig form. Det kanske bara ÄR så. Vedertaget. Underkastat. Accepterat. Något som ska finnas där för att det ska sväras ordentligt i fikarummet och få kvinnor att kämpa ännu mer, slita ännu hårdare för att någon ska se det och kanske släppa in henne på arbetscolosseum. Förhoppningsvis även fylla plånboken en aning mer.

2008 lärde jag mig att män vill bli räddade. Jag kom aldrig så långt att jag hann lära mig från vad. Efter denna helg har jag ett svarsalternativ som möjligen aspirerar på något universalsvar som skulle kunna gälla rakt igenom.

Män vill bli räddade från sig själva.

Tills ni blir det- VET HUT!

Kommentarer
Postat av: Anna

Now were talking!

Babe! Jag har länkat dig, ska du gengälda eller har du blivit som en karl som bara ska ha?

2008-07-14 @ 22:19:57
URL: http://enlyxhustrusbekannelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0