Tråkbloggen

Så där, efter att ha klickat mig genom bloggvärlden har jag insett att det förutom mode insnöade blondiner som ligger tre säsonger efter, desperata morsor och skojig skojiga humor wannabes så finns det faktiskt dagbokstypen. Ni vet, idag gick jag upp, drack tre koppar kaffe, gick till jobbet, tog en snabbfika med hemlige älskaren, gick hem, snällknulla sambon, vände mig om å somnade. Aha! Ny dag- samma rutin. Går tydligen hem, så ta dé här.
     Vaknade vid elva, somnade om, gick upp vid ett tiden, stapplade ut  iköket, slängde ihop en kaffe å tände en cigg. Hallå?! Jag röker ju inte, borde i alla fall inte, har haft nikotinplåster i ett par dagar igen ju. Fan ångest över rökningen. Dämpar den med en cigg till. Karaktärslös... Ringer väninnan med två små barn, får till ett hyfsat lång samtal faktiskt. Sms-ar, slår på datorn, blir uppringd på Skype å snackar bort en timme av livet. Värmer på lite spaghetti med smör, pratar mé särbon, skriver på bloggen- just nu. Tar en tugga och här är resten av dagen: Ska äta upp maten, skriva färdigt, hoppa in i duschen, tvätta håret. Det é grått å mulet idag så ingen stress över att ta bort hår och vakna bakis imorrn. Röja upp lite i boet, byta lakan inför tvättstugan å njuta av att somna in för lite sen siesta vid femsnåret. Vakna, sträcka lite på mig, stå emot röksuget och släpa mig till fåtöljen å slå på tv:n. Där tänker jag slå rot tillsammans med lite chips och glo tills det är dags att sova.
     JAG ÄR SÅÅÅÅÅÅÅ TRÖTT!  Därav denna tråkdag, tråkblogg och tråkjag. Kram

Kommentarer
Postat av: Jennie

jag som är känslig undrar självklart om du antyder att jag ä blondin korkad eller nåått......

lycka till med rökstoppet.



puss

2008-08-04 @ 19:26:57
URL: http://ensvenskaiexilidanmark.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja Jennie, ni blondiner ääääääär så tråkiga, se på mig, jag blev skitskoj när jag färgade det brunt.

Marie som ÄR brunett är höjden av intelligens och skojigare än skoj!

2008-08-05 @ 20:41:18
URL: http://enlyxhustrusbekannelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0